elajjnaa.blogg.se/asien

Så var jag iväg igen!

Publicerad 2016-02-16 08:26:11 i

Inte förrän jag satt på planet på kallax, och när det börja rulla mot landningsbanan så slog det mig.. "nu är jag ju påväg på riktigt", grät en skvätt...För det är fasiken inte roligt lämna alla man älskar hemma, tryggheten hemma är så himla trygg! Det är inte bara en dans på rosor vara ute på resande fot, det är ständiga prövningar o saker dras till sin spets. Vardagen o dess rutiner byts ut mot ett ständigt sökande. Är det inte sökandet efter någonstans att bo så är det efter den kalla ölen eller någon tuktuk.
 
Men så fort planet lyfte o suget i magen kom, då släppte den där känslan av sorg o lämna alla. Då kom äventyraren i mig fram, lite som att jag ville sträcka ut armarna springa ut för ett stup o hoppa från 20m höjd ner i vattnet (precis som den där dagen i Dalat ifjol)! 
För det här är ju en sak jag verkligen älskar med livet. Att få prövas, att få utvecklas,  att kasta mig ut i otryggheten o ta dagarna o lösa problem som det kommer. Jag vet ju innerst inne att allt det där jag älskar med att vara hemma i tryggheten finns ju kvar när jag varit iväg o fyllt äventyraren/sökaren i mig med nya upplevelser. 

Just denna resa är jag ju dock i en helt ny sits, jag har aldrig åkt iväg på någon sånt här äventyr helt ensam! Jag vet ingen annan jag "känner" som kommer vara i närheten, jag har ingen annan än mig själv att förlita mig på.  Ingen som kan servera mig cola o vätskeersättning när magsjukan kommer, ingen jag kan prata med som förstår min bakgrund... 
förutom att jag är ensam, är jag ju även halv. Jag har aldrig åkt ifrån någon som kompletterat mitt liv o välmående på det sättet som K gör. Jag har aldrig träffat något som allt känns så självklart o rätt med som med honom. Men han stöttar mig i detta till 100% o peppar mig, han unnar mig att leva livet! 

Nu har jag väl förmodligen åtminstone 2 månader i Asien att se fram emot.  
Sri Lanka 3v, Indien 1 månad o avslutningsvis Nepal, så är åtminstone grovplaneringen, men det kan hinna ändras, både en o två o tre gånger. Jag ska njuta av värmen, sola, bada, äta gott. Få nya perspektiv o skapa en djupare förståelse i mina medmänniskors liv. Jag ska gosa med herrelösa djur, ta någon fylla, jag ska övervinna rädslor. Men jag ska vara rädd om mig, jag ska inte vara dum! Jag ska använda mitt sunda förnuft o lyssna på min kropp. Jag ska fånga dagarna o försöka njuta av att vara här o nu! 

O välkommen tillbaka alla! Ska försöka skriva lite å då. 
Men nu ska jag ut på gatorna i colombo 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-20 19:48:04

Min kloka Dotter!! 💗

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela