elajjnaa.blogg.se/asien

sleepingbus påväg mot storstan!

Publicerad 2015-03-26 17:58:25 i

Hoi an var en succé!  
Kläderna satt som ett smäck och jag kan inte vänta tills jag ska få catwalka dem hemma i vardagsrummet med mor och leia som publik. Hade kunnat sy upp hur mycket som helst, ångrar lite såhär i efterhand att jag inte sydde upp en skinnjacka. Förutom alla tailors så var 

Hoi an otroligt mysigt med vattnet som rann genom, och "gamla stan" stuket som är där. Alla gamla charmiga hus, vars färg har halvt blekts bort, det små gränderna, blommor och grönt som hänger över stenmurar, små hantverksbutiker med sitt egna stuk. 
Gamla städer är alltid gamla städer och varenda en jag besökt, från gamla stan i Stockholm till hoi an har jag älskat :) 

Har faktiskt börjat tröttna lite på ris, nudlar och wok. Så senaste dagarna har kosten bestått av nacho tallrikar, stekar och pizza. På så vis längtar jag lite till Thailand,  som är så lätt hitta såna rätter i pga(/Tack vare) turisterna!:)


Ligger i skrivande stund på en sleepingbus mot sista stoppet i Vietnam, huvudstaden Hanoi! Ännu en storstad innan vi återvänder till Thailand och semesterorten Krabi. Och då ska vi ta oss en fylla har vi bestämt. Vi har många saker. Vi sagt "men det gör vi i krabi", få se hur många som verkligen blir av..

Hemlängtan har konstigt nog minskat! Har verkligen inte tid längtar hem, vi har så intensiva dagar och unnar oss massor.  Precis som det ska vara.när man reser runt och utgifterna ligger långt under budgeten. ..
Bo fint, shoppa, äta & dricka gott, massage och åka taxi ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela