elajjnaa.blogg.se/asien

Vang vieng

Publicerad 2015-02-21 08:36:29 i

Igår efter 4 timmars bussfärd kring bergen, tvära svängar, gupp som nästan fick en att flyga upp i taket, så kom vi fram! Vang vieng, En oslipad diamant mitt ute i ingenstans! 

Direkt tuktuken körde oss genom centrum kände jag att atmosfären var något i min smak! 
Barer blandades med gatumusiker och kinesiska kareoke. Och människor från alla världens hörn! 

Det var knivigt till en början då hotellet vi bokat och betalat i förväg visa sig vara fullbokat! Och det var så många som gick runt med sina stor rygger till alla guesthouses för att få till svar "its full". Jag hade nästan ställt in mig på att sova en natt på gatan, men icke sa nicke Ida lyckades med sin charm få oss ett rum mitt i smeten😆

En dusch senare var vi påväg ut för att hitta någon föda kl22! Var ingen lätt match då alla kök var stängde, men tacka vetja gatustånden!
Sedan gick vi all in på stadens gator, en drink skulle vi ha.... och en drink blev det, å så gratis shots på det å mitt vad det var satt jag & I med vår nyfunnen vän stans kanske snyggaste ladyboy (+hur många fler människor som helst) på en tuktuk påväg ut i skogen! Och mitt i denna skog var det djungelparty. Vi var dancingqueens och fy attans så roligt vi hade det. Alla detaljer får utebli!;)

Idag är vi dock slagna hjältar! Dagen kommer bestå av sängläge och serier fram tills mörkret lagt sig då kanske man kravlar sig ut och söker föda. 


Kommentarer

Postat av: Laila

Publicerad 2015-02-21 17:09:19

Ja ni är inte 'bangen'! Dancing Queens.... Tack för läsningen... Kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela