elajjnaa.blogg.se/asien

matförgiftning

Publicerad 2015-02-15 11:27:33 i

Efter att ha suttit på en båt på floden påväg neråt laos hela dagen var vi alla tre väldigt möra. Stolarna på båten var ej den skönaste man suttit på. Tanken var att spendera natten på ett guesthouse och sedan nästkommande dag fortsätta båtresan till slut destinationen Luang Prabang. 
Vi åt en god middag (vilket det alltid varit hittills), jag tog mig kyckling i kokosnötsmjölk.
Trötta fortsatte vi till guesthouse och jag somna  väldans tidigt för att vara jag. 
Men så mitt i natten vakna jag och då bröt helvetet lös... jag fick springa stup i kvarten på denna toalett, ungefär en gång i halvtimmen.
När brudarna vakna kring 8 sa jag som det var och vi strunta i båten och istället blanda de mig vätskeersättning och cola (guld värda är mina kompisar). Jag sa till dem vart mina försäkringspapper var gömda, då det kändes ut som en evigt mörker och jag fick inte ens behålla teskedsvis drucket vatten. 
Jag skrev några rader med mamma och grät en skvätt, mamma längtan när man är sjuk är ju total! 
Men plötsligt 12 timmar efter utbrottet vände det, jag kunde åtminstone få behålla vätska:) 
Nu har jag lyckas få i mig en liten banan och två små kex. Och känner mig som en ny människa! 

Vilken sköljning av systemet.  Magen är fortfarande ostabil men så länge det bara kommer från ett håll är det okej..
Antar att jag kan säga nu att jag övervann matförgiftningen och efter att ha fått prova på det en gång vill jag inte ha det något mer. 

Imorgon åker vi med båten vidare mot vår slut destinationen. Nu ska jag dricka upp min andra cola för dagen som nyss landade i min säng!😄

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela