elajjnaa.blogg.se/asien

Dagarna som gått i Chiang mai

Publicerad 2015-02-07 14:52:34 i

Jag förstår att många rekommenderar denna stad för backpackers! Fastän den är kanske 10 gånger större än jag trodde är den fortfarande väldigt mysig. Gamla tempel blandas med Starbucks om vartannat. 
Det är mycket turister, och framförallt kineser. Och dessa är inte särskilt populära hos thailändarna. Tror de tycker att de är lite "för mycket". 

Dagarna här har hittills bestått av väldigt mycket gående, både med 15 kg ryggsäcken och utan. Med ena par skona har jag fått skavsår och med de andra besväras jag av smärta i halluxvalgus! Sen har vi spanat på tempel och även hunnit med en muay thai fight, vilket var en riktigt häftig upplevelse (även om sjuksköterske hjärtat hoppa till ordentligt när det blev knockade och låg orörliga!).
Men det är himla tur att vi går så pass mycket efter allt gått som slinker ner. Och påtal om det, kan jag fortfarande inte förstå hur billigt allt är!! En bilresa 1 mil, 25 kr för 3 pers. En middag med förrätt och Varmrätt +dryck sällan över 50 kr. Och thaimassagen... 1 timme går på 35kr, och den är ju verkligen fantastisk! 3 gånger på 10 dagar har jag unnat mig detta..Flera gånger har jag varit livrädd när det bänder en fram och tillbaka, går på ryggraden och svänger med ens nacke så det knakar, men efteråt är man verkligen som en ny människa! Efter dagens fotmassage flög jag och Ida tillbaka "hem".

Imorgon kommer vi bege oss ut på en 2 dagars vandring i djungeln.  Där både elefantridning och sova i djungelby står på programmet! Får återkomma med recension sedan :) 
Som uppladdning inför detta har vi nu en chips ätarkväll framför paddan och På spåret! 




Kommentarer

Postat av: Laila

Publicerad 2015-02-08 20:59:00

Ta hand om fötterna!!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela